dinsdag 3 januari 2017

Beslissing genomen

Beslissing genomen!

De afgelopen jaren heb ik vele soorten kruiden aangeschaft om te testen en te leren kennen en te gebruiken. Veelal om op mezelf te testen met de vele kwalen en aandoeningen die ik heb/had.
Terwijl ik er kruidenweetjes over schreef kwam ook vaak de vraag of ik iets voor anderen wilde maken. Natuurlijk kon dat en het hielp mij om extra feedback te krijgen en om de kosten wat te drukken.
Op deze manier heb ik een kleine klantenkring om mij heen opgebouwd, vaak voor wat specifieke kruidenmengsels of tincturen, meestal afgestemd op de persoonlijke klacht of niet in een winkel verkrijgbaar product.
Alles veranderd, zo ook bij mij. De kruiden zijn jaarlijks aan vernieuwing toe en vaak kan ik meer dan de helft weg doen. Het aanschaffen van nieuwe is de afgelopen jaren stukken duurder geworden en vaak moet ik het bij diverse leveranciers kopen. Dit betekend dat ik voor sommige kruiden bijna het dubbele kwijt ben dan 3 jaar geleden. Ook moet ik het in grote hoeveelheden afnemen en de verzendkosten zijn ook steeds duurder geworden. Waar ik 3 jaar geleden alles bij 1 kon kopen moet ik het nu bij 3 kopen, dus ook 3 x verzendkosten.
Jullie begrijpen dat dit niet meer te doen is. Als ik de prijzen zou doorberekenen dan zou alles bijna 2 keer zo veel gaan kosten. Veel van wat ik aanbood gaat dan ook verdwijnen.
Je kunt bij mij altijd nog terecht met vragen. Wie in december heeft besteld krijgt alles nog voor de oude prijs. En komende tijd ga ik kijken wat er blijft en wat er verdwijnt. Je begrijpt dat de prijzen wel omhooggaan.
Om te beginnen blijft de tinctuur voor de longen. Maar iedereen kan het recept van mij krijgen om zelf te maken. Dit geldt ook voor alle andere zaken. Ik deel graag recepten uit om ze te behouden. En ik zoek nog steeds graag iets voor iemand uit.
Ik wil mij dit jaar wat meer gaan toeleggen op schrijven. Eerst maar weer eens aan de kruidenweetjes om deel 2 af te krijgen: Kruidenweetjes over aandoeningen. Dit zal samen met deel 1 een fantastisch naslagwerk zijn wat je waarvoor kunt gebruiken.
Maar ik wil ook graag weer eens nieuwe stukjes schrijven en verder gaan met mijn Vitamineraaltjes en de studie voor orthomoleculaire geneeskunde. Verder ben ik gevraagd om stukjes te schrijven voor een internetblog en dat lijkt me ook erg leuk om te doen.

Dus schroom niet om iets te vragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten